maandag 18 juni 2007

Real Madrid C.F. Kampioen 06/07!


Met een feest vol show en applaus werd Real Madrid zondag in het eigen Santiago Bernabéu gehuldigd als landskampioen van de Primera División. De festiviteiten stonden tevens in het teken van het afscheid van twee Galacticos: Roberto Carlos en David Beckham. Bij Barcelona werden, ondanks de ruime 1-5 zege op Gimnàstic de Tarragona, louter de wonden gelikt.


“Ik had het niet beter kunnen dromen”, jubelde Beckham na afloop in de Spaanse hoofdstad. De Engelsman, volgend seizoen voor LA Galaxy uitkomend, moest in de wedstrijd tegen Real Mallorca na 66 minuten het veld ruimen, omdat zijn enkelblessure weer leek op te spelen. Toch hield dit hem allerminst bezig en liet zijn emoties de vrije loop.


“De afgelopen zes maanden stonden in het teken van het winnen van de titel en vanavond hebben we dit verdiend”, ging Becks opgetogen verder en reflecteerde alvast terug op zijn vier jaar-durende periode in Madrid. “Het was een geweldige ervaring om allemaal mee te maken, alleen de goede dingen zal ik hier onthouden. Deze titel dringt alle andere dingen even naar de achtergrond en vergetelheid.”


“Er bestaat geen twijfel dat ik zeker nog twee of drie jaar bij Real Madrid had kunnen doorgaan, of misschien wel voor de rest van mijn carrière. Maar ik moest een keuze maken toen ik te horen kreeg dat ik de club aan het einde van het seizoen moest verlaten. Ik heb vijftien jaar lang op topniveau voor Real Madrid en Manchester United gevoetbald, maar nu wacht er een nieuwe uitdaging”, besloot de international, die zijn zoontjes Brooklyn, Romeo en Cruz mee het veld opnam voor de huldiging.


Van Nistelrooy
Ook Ruud van Nistelrooy had mooie woorden voor Beckham. “Wat hij de voorbije maanden heeft laten zien, grenst aan het ongelooflijke. Zo goed. Becks heeft me verbijsterd, in de meest positieve betekenis. Hij kan van overal in het veld een pass geven, zo zuiver en met zo'n snelheid; een dodelijk wapen tegen elke verdediging.”



“Hij heeft me ook op Old Trafford aan zoveel doelpunten geholpen. Ik had de pest in toen hij bij Manchester vertrok en nu raak ik hem weer kwijt”, bewierookte de Primera Dvisión-topscorer zijn Britse ploegmaat.






Roberto Carlos was elf jaar actief voor Los Merengues en zal komend seizoen de clubkleuren van Fenerbahçe gaan verdedigen. “Je moet van een moment als dit intens genieten'', vertelde de 34-jarige Braziliaan, die meer dan 500 wedstrijden in Madrileense dienst speelde en in deze periode vier landtitels en drie Champions Leagues wist te vergaren. “Maar als ik straks bij mijn familie ben zullen de tranen ongetwijfeld komen.”

Geen opmerkingen: