dinsdag 19 juni 2007

Nieuws|'Ontslag dreigt voor Capello'


Het behalen van de Spaanse landstitel ten spijt: Fabio Capello wordt binnenkort ontslagen door Real Madrid. Volgens AS is 'het debat' binnen het bestuur van de hoofdstedelingen afgerond en zal de Italiaanse oefenmeester binnenkort vervangen worden door de Duitser Bernd Schuster.


De huidige coach van Getafe had al een voorcontract getekend bij de Koninklijke en liet gisteren weten er van uit te gaan dat hij volgend seizoen bij Real Madrid op de bank zit. "De titel die Real Madrid na een slecht seizoen opeens behaalde, kan roet in het eten gooien", besefte Schuster. "Maar ik heb me er al volledig op ingesteld dat ik volgend seizoen de nieuwe hoofdtrainer in Madrid ben."


De Spaanse sportkrant meldt dat dit ook inderdaad gaat gebeuren. AS beweert ook dat de technisch directeur van Real, ex-speler Pedja Mijatovic, vervangen zal worden door voormalig Real-spits Miguel Angel Portugal. Die viel afgelopen seizoen op door zijn goede werk als trainer van Racing Santander. Het was Mijatovic die Capello een jaar geleden naar de Spaanse hoofdstad haalde.


Mocht het Spaanse medium gelijk hebben, dan overweegt Capello om te stoppen met zijn werk als professioneel oefenmeester. "De beste ploegen zijn al bezet. Als ik word ontslagen, dan stop ik wellicht twee jaar eerder dan gepland”, aldus de 61-jarige Capello in het Italiaanse La Gazzetta dello Sport. "Ik wil graag blijven om de Champions League te winnen, maar mocht Real van me af willen, dan vertrek ik met opgeheven hoofd. Ik ben naar Madrid gekomen om te winnen. Dat is gelukt: ik heb mijn plicht gedaan." (Voetbalzone.nl)

Geen opmerkingen: